Update 3 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van NataschaLangelaan - WaarBenJij.nu Update 3 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van NataschaLangelaan - WaarBenJij.nu

Update 3

Blijf op de hoogte en volg

25 Januari 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon nochi (goedenavond) allemaal,
Weer even een update. Inmiddels ben ik alweer drie weken op Curaçao. De tijd vliegt! Het is hier nog steeds heerlijk weer, we hebben afgelopen week een paar keer regen gehad. Het is hier dan gelijk heel glad op de weg omdat het in principe nooit regent.
Ik ben ondertussen steeds meer Papiaments aan het leren en soms versta ik een beetje waar collega's het over hebben, maar het blijft een lastige taal. In het stagebedrijf werken wij veel met walkytalky's. Dat is voor mij nog echt een drama omdat iedereen daar Papiaments over praat. Snel een online cursus volgen dus! :)
Mijn functie (Manager On Duty) is heel afwisselend. Zo moet ik klachten behandelen wanneer die er zijn, geld wisselen bij de afdelingen als dat nodig is, mensen die gister zijn ingecheckt bellen om te vragen of alles naar wens is, kluisjes op de kamers resetten wanneer ze het niet meer doen en rondes lopen over het terrein om te kijken of alles in orde is.
Ik heb ondertussen ook al een aantal mensen leren kennen tijdens het stappen die hier ook werken. Zij vertelden mij dat vanaf deze week of volgende week alle stagiaires aankomen.
De lunch of het diner voor het personeel op mijn stage is nog wel heel erg wennen. Ik kan vaak kiezen uit rijst met kip of kip met rijst..
Als lunch smaakt het vaak nog wel prima omdat het dan net gemaakt is, maar volgens mij maken ze het 's avonds niet nog een keer klaar waardoor het allemaal vrij taai en droog is. Gelukkig staat er ook nog een bak met brood dus ik kan altijd nog een tosti of een broodje gezond maken.
De groep vanuit school waarmee ik hier zit is ook echt heel leuk, we denken over de meeste dingen hetzelfde en alles wat besproken moet worden kan ook gewoon besproken worden. We moeten het tenslotte met z'n 7en zien te redden hier.
Nou, ik ga even een rondje lopen over het terrein, ik zal snel nog wat foto's uploaden!
Ayó!

  • 25 Januari 2016 - 22:31

    Darryl:

    Tassie, awo,

    Hoppi bong no die kip?!
    Lekker genieten daar, hier in NL is het koud nat en soms ook glad. ;)

    En ja deel ff wat foto's dan.. We zijn nieuwsgierig :D

    Bon nochi
    Xx

  • 25 Januari 2016 - 22:35

    Leny:

    Hoi Natas, je voelt je vast 'kiplekker' na al die maaltijden

  • 25 Januari 2016 - 22:42

    Leny:

    Als je straks weer thuis bent kan je vast geen kip meer zien!
    En leuk die afwisselende werkzaamheden. Ik hoop dat je niet te veel zeurende gasten hebt want dan heb je meer tijd over om te relaxen, há,há!
    Nou, veel plezier!
    Liefs van je tante!

  • 26 Januari 2016 - 09:29

    Rianne:

    Ha Natas, wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar in het verre (maar vooral) zonnige curaçao. Heerlijk daar. Geniet ervan hoor. En we kijken uit naar de volgende reisverslagen.
    xx van ons alle 4.

  • 27 Januari 2016 - 15:28

    D. Van Gent:

    Dag Natascha,

    Leuk weer te lezen over je stage en alles daaromheen.

    Wordt het toch opnieuw "studeren" en nu Papiamentu/Papiaments. Altijd goed om nog meer "buiten de deur" te kunnen spreken ! Heel veel succes bij de werkzaamheden en de talenstudie !

    Met een hartelijke groet,

    De Gentianen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2016

Update 8

11 April 2016

Update 7

17 Maart 2016

Update 6

29 Februari 2016

Update 5

08 Februari 2016

Update 4

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 2759

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: