Update 4 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van NataschaLangelaan - WaarBenJij.nu Update 4 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van NataschaLangelaan - WaarBenJij.nu

Update 4

Blijf op de hoogte en volg

08 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Hallo allemaal,
Weer eventjes een update! Het is hier (net als in Nederland) Carnavalsweekend en dat betekent feest voor de Antillianen. Voor ons is carnaval al een hele happening (vooral in Brabant dan), maar hier is het nog veel erger. Gister was de grote optocht en gelukkig was ik vrij zodat ik daar kon kijken. Onze buurman zou ons eigenlijk meenemen naar een stent waar je kaartjes voor moest kopen en dan had je eten en drinken onbeperkt de hele dag. Helaas waren deze kaartjes al uitverkocht waardoor wij daar niet meer bij konden staan. Nu heeft de vader van onze buurman een vriendin en zij stond met haar zus en moeder ook bij een stent en verkochten daar eten en drinken voor een hele lage prijs. Dus onze buurman heeft ons daar afgezet en wij hebben ons daar prima vermaakt de hele middag. We stonden zo goed als vooraan bij de dranghekken waardoor we alles heel goed konden zien. Wat een mooie wagens en kostuums allemaal zeg! In Nederland is het ook zo met de optochten dat er een thema is en dat alle wagens daar omheen zelf iets moeten bedenken qua aankleding. Hier heeft iedere wagen zijn eigen thema en betaal je om mee te lopen bij die bepaalde wagen. Hoe meer mensen er mee lopen, hoe meer geld die wagen dus heeft en hoe mooier en groter de kostuums zijn. De vader van onze buurman vertelde mij dat ze bij een bepaalde wagen 1500 gulden moeten betalen om mee te mogen lopen (dit is ongeveer 800 euro). Het was echt heel gaaf om mee te maken allemaal. Vanavond is er nog een optocht maar ik moet werken tot 11 uur, dus kan daar helaas niet heen. Morgenavond is de laatste avond met ook een optocht en die optocht is helemaal in het donker (hij begint rond 7 uur) en dan hebben alle wagens en deelnemers lampjes in hun kleding.
Ook is mij verteld dat de optocht van gister zo'n 10 kilometer is en dat ze er ongeveer 8 uur over doen. Dit is heel lang maar ze dansen de route uit waardoor het dus niet zo snel gaat.
Voor de rest gaat het hier nog steeds heel goed, heb het nog steeds heel erg naar mijn zin en leer iedere dag nieuwe mensen kennen.
Het werken wordt ook steeds leuker al zijn er af en toe van die dagen dat er gewoon niks te doen is en dat is wel jammer. Het voordeel daarvan is wel dat ik op die momenten aan mijn stageverslag kan werken en dat dus thuis niet meer hoef te doen.
Het personeelseten is nog steeds niet heel erg lekker, zoals ik al zei: rijst met kip of kip met rijst..
De muggenbulten blijven (nog steeds) maar komen. Ik heb gehoord dat vitamine D pillen slikken helpt dus ik ga van de week denk ik even op zoek naar een apotheek of iets om op zijn minst een beetje van mijn muggenbulten af te komen.

Ik zal even een paar foto's en filmpjes uploaden van de optocht van gister :)

Tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2016

Update 8

11 April 2016

Update 7

17 Maart 2016

Update 6

29 Februari 2016

Update 5

08 Februari 2016

Update 4

Actief sinds 03 Jan. 2016
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 2750

Voorgaande reizen:

03 Januari 2016 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: